måndag 15 september 2008

Manners again..

I was attending a dog show on Sunday. While standing on a cold windy field waiting for something to happen, I couldn't help noticing how repulsive some people behavior was.
Men loudly clearing their throats with a disgusting sound and spitting saliva and snot right out.
Throwing paper napkins to the ground, leaving can s an bottles in the grass, crossing the show ring like it was their own backyard.
Why??
Do some people take great pride in being ignorant and insolent?
It's such a mystery for me.

3 kommentarer:

Betty Lou sa...

fattar inte hellr det här med skräp som folk slänger. jag slänger alltid i skräpkorgar, har skräpet i fickan tills jag hittar en. spott med snor i är så jääälva äckligt, typ när man står och väntar på t-banan så ser man alltid stora pölar. jag får kväljningar bara av att tänka på det. jag själv spottar men jag har så mkt saliv, inget snor dock!

Nostalchic sa...

Jag mår verkligen dåligt av folk som slemmar, harklar, hostar och spottar. När jag var gravid fick jag riktiga ulkiga spykänslor när någon gjorde så och jag många gånger sa jag ilsket till: gör du så en gång till så lovar jag att jag spyr rakt ut på dig. Då var man hormonell och halvgalen, nu biter jag ihop och fnyser. Eller ännu en älsklig sak: gubbar som snyter sig i sin egna hand. Hallå använder dom inte papper på toaletten heller*rys*

Kram på dig raring!

Betty Lou sa...

kan tillägga att jag spottar när ingen ser.